آسیب های تشکیل وزارت سلامت و رفاه/دلایل مخالفت وزارت بهداشت

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 7
باردید دیروز : 45
بازدید هفته : 122
بازدید ماه : 1219
بازدید سال : 3953
بازدید کلی : 14575

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 45
بازدید هفته : 122
بازدید ماه : 1219
بازدید کل : 14575
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1396
نظرات

مهوان فلاح در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، اظهارداشت: وزارت بهداشت تاکنون به روش های مختلف منتقدین سیاست های این وزارتخانه را اعم از نویسندگان و خبرنگاران، اساتید دانشگاه، کارشناسان حوزه سلامت و شاغلین نظام سلامت را نادیده گرفته و پاسخ قانع کننده ای به انتقادات نداده است.

وی با طرح این سئوال که دلایل مخالفت وزیر بهداشت با ادغام وزارتخانه بهداشت و رفاه و تغییر نام آن به وزارت سلامت و رفاه چیست، گفت: به رغم اینکه وزارت بهداشت و شخص وزیر درخواست تملک ۹ درصد از درآمد حق بیمه ماهانه ۴۰ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی به وزارت بهداشت و یا همان تجمیع بیمه ها را به نفع نظام سلامت می دانند چرا با تشکیل وزارت سلامت و رفاه مخالف هستند.

فلاح ادامه داد: اگر تجمیع بیمه ها واقعیت یابد وزارت بهداشت علاوه بر اینکه سیاست گذار خدمت، فروشنده خدمت، آموزش دهنده خدمت، مجوز دهنده خدمت و صادر کننده پروانه کار به ارائه کننده خدمت، رسیدگی کننده به شکایات، تخصیص دهنده بودجه و پیشنهاد دهنده بودجه و توزیع کننده بودجه، تامین کننده، قیمت گذار، تولید کننده خدمت و نظارت کننده بر خدمت است، خریدار خدمت هم خودش خواهد بود.

این فعال پرستاری، تاکید کرد: با توجه به این موضوع، می توان دلایلی را در همین راستا برشمرد. 

۱ - دسترسی به منابع مالی پایدار و سرشار چهل  میلیون کارگر و بیمه شده تامین اجتماعی

۲ - امکان چانه زنی بیشتر و آسان تر برای  تخصیص بودجه سالیانه و تخصیص سهم یارانه ها به نظام سلامت با توجه به جمعیت چندین میلیونی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی
 
۳ - انحصاری کردن مدیریت وتسلط و  اعمال نظر همه جانبه بر منابع مالی بیمه ها که مهمترین منبع تأمین مالی و درآمدی گروه های خاص در وزارت بهداشت است.

۴ - تسلط بر تمامی امور مربوط بر نظام سلامت، در شرایط حاضر تنها جایی که وزارت بهداشت  در حوزه نظام سلامت کشورتسلط صد در صد بر آن ندارد  همین تسلط بر تمامی منابع مالی بیمه هاست.

۵ - همچنین تسلط محض و بی چون و چرا بر  شورای عالی بیمه 

هر چند که اکثریت اعضای شورای عالی بیمه پزشک هستند، اما تحت مدیریت مستقیم وزارت بهداشت قرار ندارند و طبق نظر کارشناسی خود و سیاست مدیران سازمان خود عمل می کنند و نه خواست و یا در خواست وزارت بهداشت.

۶ - وقتی فقط بیمه ها تجمیع شود، تسلط بر منابع مالی محقق می شود و دردسر مسئولیت بر سرنوشت رفاهی کارگران هم وجود ندارد،

فلاح ادامه داد: ولی وقتی دو وزارتخانه ادغام شود، مشکل اینجا خواهد بود که مسئولیت همه امور رفاهی وزارت رفاه به وزارت بهداشت منتقل می شود و تازه دردسر بزرگ از اینجا شروع می شود که پاسخ به مطالبات کارگران هم پس از ادغام بر وظایف وزارت بهداشت اضافه خواهد شد.

وی گفت: در واقع وزارت بهداشت برای تامین بودجه پایدار طرح تحول سلامت روی حق بیمه پرداختی کارگران، یعنی ۹ درصد حق بیمه سهم درمان 40 میلیون کارگر بیمه شده تامین اجتماعی حساب باز کرده است. ولی مسئولیت حل مشکلات و بهبود رفاه کارگران (بیمه پردازان واقعی) و مهمتر از همه پاسخگو بودن در مقابل مطالبات کارگران را نمی خواهد بر عهده بگیرد.

فلاح به نکته آخر اشاره کرد و افزود: با ادغام دو وزارتخانه ‌طبعا تعدادی از مدیران وزارت رفاه به وزارت بهداشت تزریق می شوند و این باعث می شود، همسویی و یکدستی و... در بین مدیران وزارت بهداشت شکسته شود که به هیچ وجه خوشایند وزارت بهداشت نخواهد بود.



تعداد بازدید از این مطلب: 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود